Így növeld a hatékonyságot feladatkezelő programok segítségével!
Hogyan kövesd nyomon, ki milyen feladaton dolgozik épp, ha mindenki otthonról végzi a munkát? Használj feladatkezelő programot! Olvass tovább!
Cégünk méretétől függetlenül feladatok mindenhol vannak. A tennivalókat eddig szóban, telefonon, esetleg emailben osztottuk ki, majd a nap folyamán egyeztettünk az esetlegesen felmerülő kérdésekről, egyéb teendőkről, és az elvégzendő feladat státuszáról. Ez egyrészt hibalehetőségeket rejt magában, másrészről a távmunka és a home office aranykorában kevésbé kivitelezhető. Ebben a cikkünkben bemutatok egy olyan módszert, amely a jelen körülmények között is maximalizálni tudja cégünk hatékonyságát a feladatkezelés szempontjából. Ez pedig nem más, mint a feladatkezelő programok használata.
Az utóbbi egy évben a COVID hatására sok-sok cég mozdult el részben vagy egészben a távmunka irányába, és emiatt drasztikusan lecsökkent a kollégák közti személyes kapcsolat. Már nem botlunk egymásba a teakonyhában, nem járunk el közösen ebédelni, és nem futunk össze a liftben sem. Mivel ezek az ad hoc találkozók eltűnőfélben vannak, és már nem csupán egyetlen karnyújtásnyira ülünk egymástól, kevesebb információhoz jutunk egymás munkájával kapcsolatban is.
A feladatkezelő programok célja
A feladatkezelő szoftverek ezt a fajta információhiányt igyekeznek áthidalni. Céljuk, hogy a munkafolyamatokat, tennivalókat, határidőket és felelősöket pontosan tudjuk dokumentálni és naprakészen tartani egy felhő-alapú rendszerben, ami bármikor, bárki számára elérhető - természetesen a megfelelő jogosultságok birtokában. A legtöbb feladatkezelő szoftver megfelel ezeknek a kritériumoknak, így a munkahelyi csoportok párhuzamosan, valós időben tudják kezelni azokat.
Melyik feladatkezelő a legideálisabb a számodra?
A szoftverek tervezői is tudják, hogy minden cég máshogyan működik, ezért feladatkezelőből is többfélével találkozhatunk a piacon. A számodra legideálisabb programot az alapján érdemes kiválasztani, hogy melyik szolgálja ki leginkább a te céged igényeit; melyik “gondolkodik” hasonlóképpen, mint ahogy ti dolgoztok a cégnél.
A határozott ideig tartó projektek számára a legideálisabb nézet a horizontális elrendezésű naptár, ahol sávokban jeleníthetjük meg, hogy mennyi ideig tartanak a projekt egyes szakaszai. A termelési ágazatok számára azonban az oszlopos megjelenítés a megfelelő, ahol egy kártya egy terméket jelöl. Itt ahogy halad előre a gyártási, termelési folyamat, úgy húzzuk át a kártyákat egyik oszlopból a másikba, míg az végül eljut az ügyfélhez. Ez csak néhány példa az elérhető funkciók közül, ám érdemes rászánni az időt, hogy megtaláljuk a saját céljainknak leginkább megfelelő szoftvert.
Mire képes egy feladatkezelő szoftver?
A feladatkezelő szoftverek mindegyike képes a tennivalók és részfeladatok kezelésére. Ezeket akár egy dedikált projektmenedzser, akár maga a munkavállaló is hozzáadhatja a felülethez. Érdemes minden feladathoz határidőt és felelőst is rendelni, hisz ismerjük a mondást: közös lónak túros a háta; vagyis az a feladat, ami mindenkié, valójában senkié. A legideálisabb, ha a feladatokat a legkisebb egységig lebontjuk, és a részfeladatokat külön-külön visszük fel a rendszerbe. Így mindig látni fogjuk, pontosan hol tart a folyamat - és nem csak annyit, hogy “Folyamatban”. Általában a projektmenedzser vagy a csoportvezető feladata a tennivaló lista naprakészen tartása, és a feladatok előrehaladtának a mindennapos monitorozása is.
A feladatkezelő szoftverek óriási előnye, hogy azok összekapcsolhatóak a céges levelezőrendszerrel, így létrehozhatunk új feladatokat közvetlenül egy e-mailből, de az emailt akár csatolmányként is hozzárendelhetjük egy tennivalóhoz. Ezen túlmenően a feladatkezelők a felhő-alapú tárhelyekkel is kompatibilisek, így könnyedén behúzhatjuk egy-egy dokumentum vagy táblázat linkjét a projektbe. Így a munkafolyamat során sokkal gyorsabban el tudjuk érni a szükséges fájlokat, hisz mindent egy helyen rendszerezhetünk.
Az alábbiakban összegyűjtöttük neked a leggyakrabban használt feladatkezelő szoftverek listáját:
- Asana: a feladatkezelő szoftverpiac egyik legelső résztvevője, amely ma már számtalan munkaformához testreszabható.
- Trello: a kártyás megjelenítés úttörője. Különféle kiegészítőkkel hozzárendelhetjük a Gmail-es leveleinket, átválthatunk naptárnézetre, és automatizált feladatokat létre tudunk benne hozni.
- Basecamp: Google Drive-val összekapcsolható projektkezelő szoftver a határozott idejű feladatok ellátásra. Nagy előnye, hogy közvetlenül a szoftverből tudunk emailt küldeni és fogadni, így tényleg minden szükséges információt egy helyen tárolhatunk egy projekthez.
- Notion: megalkotásakor nagyot álmodtak a tervezők, és az összes, mai piacon elérhető funkciót beépítették egyetlen szoftverbe. Ez eleinte kissé megnehezíti a használatát, de minden csak megszokás kérdése!
- Clickup és Monday: Két hasonló koncepcióval rendelkező projektkezelő, mellyel nem lőheted lábon magad. Előnye, hogy nagyon egyszerűen tudod nagyon hatékonyan kezelni a feladatokat, rengeteg automatizmus és eszköz van hozzájuk, amivel kimaxolhatod az igényeidet.
A következő cikkben arról lesz szó, hogy miért hasznos, ha egy időben egyszerre többen is tudunk ugyanazon a dokumentumon dolgozni! Tarts velem legközelebb is.
Szoftvereket és weboldalakat fejlesztünk
Innovatív szoftverfejlesztő csapatunk magas minőségű és egyedi szoftver termékeket, üzleti belső rendszereket fejleszt.
Weboldal
Vállalati honlapok, bemutatkozó oldalak, landoló oldalak, sablonok nélkül egyénre szabva
Értékesítési rendszer
Webáruházak, előfizetéses rendszerek, hírlevélküldő rendszerek, rendeléskövető- és feldolgozó szoftverek
Grafikai tervezés
Átfogó design stratégia, arculat- és logó tervezés, nyomdai tervezés, széleskörű digitális megoldások
Üzleti, ügyviteli rendszer
Készlet- és raktárkezelő szoftverek, online nyilvántartások, tanulmányi támogató szoftverek, időpontfoglaló rendszerek
ERP és CRM rendszer
Vállalati- és folyamatirányítási szoftverek, ügyféladatbázisok, tartalomkezelő rendszerek
UX/UI design
Reszponzív, tesztelhető, trendeknek megfelelő interface tervezés, a felhasználói élmény növeléséhez
IoT megoldások
Mikrovezérlők programozása, hálózati integráció offline és felhőalapú rendszerekhez, valamint egyedi kezelőfelületek kivitelezése
Rendszer üzemeltetés
Biztosítjuk rendszereinknek a teljes hardware és szoftver támogatást, amely garantálja az igényeknek megfelelő működést
Régi rendszerek újragondolva
Régi szoftverek, weboldalak teljeskörű újratervezése modern köntösben a legújabb technológiák használatával
Maradjunk kapcsolatban
Van egy jó ötleted? Írj nekünk és mi garantáltan visszahívunk és egyeztetni fogunk veled a találkozóról.
Üzeneted sikeresen elküldésre került!
Munkatársaink hamarosan felveeszik veled a kapcsolatot.