NETipar Magyarország

Így növeld a hatékonyságot feladatkezelő programok segítségével!

Hogyan kövesd nyomon, ki milyen feladaton dolgozik épp, ha mindenki otthonról végzi a munkát? Használj feladatkezelő programot! Olvass tovább!

Background

Cégünk méretétől függetlenül feladatok mindenhol vannak. A tennivalókat eddig szóban, telefonon, esetleg emailben osztottuk ki, majd a nap folyamán egyeztettünk az esetlegesen felmerülő kérdésekről, egyéb teendőkről, és az elvégzendő feladat státuszáról. Ez egyrészt hibalehetőségeket rejt magában, másrészről a távmunka és a home office aranykorában kevésbé kivitelezhető. Ebben a cikkünkben bemutatok egy olyan módszert, amely a jelen körülmények között is maximalizálni tudja cégünk hatékonyságát a feladatkezelés szempontjából. Ez pedig nem más, mint a feladatkezelő programok használata.

Az utóbbi egy évben a COVID hatására sok-sok cég mozdult el részben vagy egészben a távmunka irányába, és emiatt drasztikusan lecsökkent a kollégák közti személyes kapcsolat. Már nem botlunk egymásba a teakonyhában, nem járunk el közösen ebédelni, és nem futunk össze a liftben sem. Mivel ezek az ad hoc találkozók eltűnőfélben vannak, és már nem csupán egyetlen karnyújtásnyira ülünk egymástól, kevesebb információhoz jutunk egymás munkájával kapcsolatban is.

A feladatkezelő programok célja

A feladatkezelő szoftverek ezt a fajta információhiányt igyekeznek áthidalni. Céljuk, hogy a munkafolyamatokat, tennivalókat, határidőket és felelősöket pontosan tudjuk dokumentálni és naprakészen tartani egy felhő-alapú rendszerben, ami bármikor, bárki számára elérhető - természetesen a megfelelő jogosultságok birtokában. A legtöbb feladatkezelő szoftver megfelel ezeknek a kritériumoknak, így a munkahelyi csoportok párhuzamosan, valós időben tudják kezelni azokat.

Melyik feladatkezelő a legideálisabb a számodra?

A szoftverek tervezői is tudják, hogy minden cég máshogyan működik, ezért feladatkezelőből is többfélével találkozhatunk a piacon. A számodra legideálisabb programot az alapján érdemes kiválasztani, hogy melyik szolgálja ki leginkább a te céged igényeit; melyik “gondolkodik” hasonlóképpen, mint ahogy ti dolgoztok a cégnél.

A határozott ideig tartó projektek számára a legideálisabb nézet a horizontális elrendezésű naptár, ahol sávokban jeleníthetjük meg, hogy mennyi ideig tartanak a projekt egyes szakaszai. A termelési ágazatok számára azonban az oszlopos megjelenítés a megfelelő, ahol egy kártya egy terméket jelöl. Itt ahogy halad előre a gyártási, termelési folyamat, úgy húzzuk át a kártyákat egyik oszlopból a másikba, míg az végül eljut az ügyfélhez. Ez csak néhány példa az elérhető funkciók közül, ám érdemes rászánni az időt, hogy megtaláljuk a saját céljainknak leginkább megfelelő szoftvert.

Mire képes egy feladatkezelő szoftver?

A feladatkezelő szoftverek mindegyike képes a tennivalók és részfeladatok kezelésére. Ezeket akár egy dedikált projektmenedzser, akár maga a munkavállaló is hozzáadhatja a felülethez. Érdemes minden feladathoz határidőt és felelőst is rendelni, hisz ismerjük a mondást: közös lónak túros a háta; vagyis az a feladat, ami mindenkié, valójában senkié. A legideálisabb, ha a feladatokat a legkisebb egységig lebontjuk, és a részfeladatokat külön-külön visszük fel a rendszerbe. Így mindig látni fogjuk, pontosan hol tart a folyamat - és nem csak annyit, hogy “Folyamatban”. Általában a projektmenedzser vagy a csoportvezető feladata a tennivaló lista naprakészen tartása, és a feladatok előrehaladtának a mindennapos monitorozása is.

A feladatkezelő szoftverek óriási előnye, hogy azok összekapcsolhatóak a céges levelezőrendszerrel, így létrehozhatunk új feladatokat közvetlenül egy e-mailből, de az emailt akár csatolmányként is hozzárendelhetjük egy tennivalóhoz. Ezen túlmenően a feladatkezelők a felhő-alapú tárhelyekkel is kompatibilisek, így könnyedén behúzhatjuk egy-egy dokumentum vagy táblázat linkjét a projektbe. Így a munkafolyamat során sokkal gyorsabban el tudjuk érni a szükséges fájlokat, hisz mindent egy helyen rendszerezhetünk.

Az alábbiakban összegyűjtöttük neked a leggyakrabban használt feladatkezelő szoftverek listáját:

  • Asana: a feladatkezelő szoftverpiac egyik legelső résztvevője, amely ma már számtalan munkaformához testreszabható.
  • Trello: a kártyás megjelenítés úttörője. Különféle kiegészítőkkel hozzárendelhetjük a Gmail-es leveleinket, átválthatunk naptárnézetre, és automatizált feladatokat létre tudunk benne hozni.
  • Basecamp: Google Drive-val összekapcsolható projektkezelő szoftver a határozott idejű feladatok ellátásra. Nagy előnye, hogy közvetlenül a szoftverből tudunk emailt küldeni és fogadni, így tényleg minden szükséges információt egy helyen tárolhatunk egy projekthez.
  • Notion: megalkotásakor nagyot álmodtak a tervezők, és az összes, mai piacon elérhető funkciót beépítették egyetlen szoftverbe. Ez eleinte kissé megnehezíti a használatát, de minden csak megszokás kérdése!
  • Clickup és Monday: Két hasonló koncepcióval rendelkező projektkezelő, mellyel nem lőheted lábon magad. Előnye, hogy nagyon egyszerűen tudod nagyon hatékonyan kezelni a feladatokat, rengeteg automatizmus és eszköz van hozzájuk, amivel kimaxolhatod az igényeidet.

A következő cikkben arról lesz szó, hogy miért hasznos, ha egy időben egyszerre többen is tudunk ugyanazon a dokumentumon dolgozni! Tarts velem legközelebb is.

Szolgáltatások

Szoftvereket és weboldalakat fejlesztünk

Innovatív szoftverfejlesztő csapatunk magas minőségű és egyedi szoftver termékeket, üzleti belső rendszereket fejleszt.

Weboldal Weboldal

Weboldal

Vállalati honlapok, bemutatkozó oldalak, landoló oldalak, sablonok nélkül egyénre szabva

Értékesítési rendszer Értékesítési rendszer

Értékesítési rendszer

Webáruházak, előfizetéses rendszerek, hírlevélküldő rendszerek, rendeléskövető- és feldolgozó szoftverek

Grafikai tervezés Grafikai tervezés

Grafikai tervezés

Átfogó design stratégia, arculat- és logó tervezés, nyomdai tervezés, széleskörű digitális megoldások

Üzleti, ügyviteli rendszer Üzleti, ügyviteli rendszer

Üzleti, ügyviteli rendszer

Készlet- és raktárkezelő szoftverek, online nyilvántartások, tanulmányi támogató szoftverek, időpontfoglaló rendszerek

ERP és CRM rendszer ERP és CRM rendszer

ERP és CRM rendszer

Vállalati- és folyamatirányítási szoftverek, ügyféladatbázisok, tartalomkezelő rendszerek

UX/UI design UX/UI design

UX/UI design

Reszponzív, tesztelhető, trendeknek megfelelő interface tervezés, a felhasználói élmény növeléséhez

IoT megoldások IoT megoldások

IoT megoldások

Mikrovezérlők programozása, hálózati integráció offline és felhőalapú rendszerekhez, valamint egyedi kezelőfelületek kivitelezése

Rendszer üzemeltetés Rendszer üzemeltetés

Rendszer üzemeltetés

Biztosítjuk rendszereinknek a teljes hardware és szoftver támogatást, amely garantálja az igényeknek megfelelő működést

Régi rendszerek újragondolva Régi rendszerek újragondolva

Régi rendszerek újragondolva

Régi szoftverek, weboldalak teljeskörű újratervezése modern köntösben a legújabb technológiák használatával

Részletek
Kapcsolat

Maradjunk kapcsolatban

Van egy jó ötleted? Írj nekünk és mi garantáltan visszahívunk és egyeztetni fogunk veled a találkozóról.

Beszéljünk az elképzeléseidről.

Meséld el céljaidat és mi elmondjuk, hogyan tudunk a segítségedre lenni.

Az adatvédelmi feltételeket elfogadom.

Üzeneted sikeresen elküldésre került!

Munkatársaink hamarosan felveeszik veled a kapcsolatot.

Email

info@netipar.hu

Mobil

+36 30 719 9983